Autosufizientzia proiektua

AUTOSUFIZIENTZIA PROIEKTUA

2021-2022 ikasturtean proiektu polit baten lehen oinarriak jartzen hasi ginen denon artean, hau da, ikasle, irakasle eta gurasoen artean, eskola organismo biziagoa, ingurunearekin orekatuagoa eta gero eta autosufizienteagoa izan dadin. Lau zutabe izango ditu proiektuak: erlezaintza, baratze ekologikoa, putzua (putzu naturaleko ura) eta hazi-banku bat.

Abentura berri honen ardatza erle erregina edo erlama izatea nahi dugu. Horretarako, gurekin bat egiteko gonbita luzatu diogu, Burgeluko udalak eskuzabaltasunez basoan utzi digun toki ezkutu batean kutxa bat jarriz. Gustura egoteko moduko lekua eskaini nahi izan diogu, bertan etxea egitera eta gurekin batera bizitzera animatu dadin. Ikasle eta irakasleok bere bizimodua deskubritzen ari gara, bai erleak beren joan-etorrietan behatuz, bai gela barruan erlazainen irakaskuntzak jasoz, bai olerkariek eguzkiari loturiko izaki zoragarri hauei egindako kantu eta alabantzak entzunez.

Baliteke denborarekin erreginak bere erlekumeek sortutako argizariaren eta eztiaren zati bat gurekin partekatzea, seguruenez erleak ondo behatzera eta ulertzera heltzen garenean.

Hamargarren mailako ikasleak, urtero bezala, gogotsu ari dira eskolako ortu ekologikoan lanean, bertako produktuak gero irakasle eta gurasoei saltzeko. Prozesuak eskatzen dituen zereginak (marketina, kontabilitatea, salmenta…) egoki banatuta eta antolatuta dituzte, eta horri esker talde eraginkorra izatera heldu dira. Gainera, aurten ikasleen hainbat bizikleta jaso ditugu, Añuako orturako joan-etorriak bizkortzeko.

Proiektu honen hirugarren ardatza eskolaren erdi-erdian dago kokatuta: ur-putzua da. Urteetan erabili gabe egon den ur naturaleko iturri bat da eta ura ateratzea lortu dugunez, martxan jarriko dugu eskolako eremuak ureztatu eta garbitzeko. Aztertzera eramateko asmoa ere badugu, zenbateko garbia den jakiteko, hau da, inguruko soroetatik ezer txarrik jasotzen ez duela ziurtatzeko. Ona dela ziurtatutakoan, kanalizatzeko modua bilatuko dugu erabili ahal izateko.

Bukatzeko, bertako landareen haziak ezagutu eta zaintzearen garrantzia jorratuko dugu ikasleekin, produktu ekologikoak bildu eta banatzen dituen Urbide enpresaren laguntzaz. Hazi-biltegi txiki bat sortzen hasiko gara, gure ortu ekologikoa gero eta autosufizienteagoa izan dadin.

Ikusi bideoa

Jarraitu ikusten